معرفی کتاب

دهه هفتادى ها آدم فضايى نيستند؛ اما كسانى هستند كه نحوه  خريد،  فروش، تعطيلات،  سرمايه گذارى و هر چيز ديگرى را تغيير داده اند!
اين عنوان يك كتاب خواندنى، جمع و جور، روان و تقريبا به روز است كه  گويى كاستين در سال ٢٠١٩ نوشته و  فاطمه درگى ترجمه كرده و در انتشارات  بازاريابى تحت اشراف استاد پرويز درگى منتشر شده است.

من چند نكته از كتاب “دهه هفتادى ها آدم فضايى نيستند” را به صورت برداشت آزاد و خلاصه وار اشاره مى كنم:

نسل جديد يا نسل y يا بوميان عصر ديجيتال يا دهه نودى هاى ميلادى يا دهه هفتادى هاى ايران، امروز در حال گرفتن دنيا هستند؛ بيش از ٢/٥ ميليارد نفر در دنيا هستند كه در زمانه كامپيوتر و اينترنت به دنيا آمده اند.

اگر نسل قبل و دهه شصتى ها و نسلx، گازهاى ناشى از آتشفشان تكنولوژى را استشمام كردند، نسل جديد در آن ذوب شده است.

نسل جديد، وفادار به كار و محل كار خويش نيستند، دائما در حال تغيير و به فكر تغييرند، راحت طلب هستند و با استفاده از فضاى مجازى مى خواهند كارها را آسان كنند، از جلسه حضورى و تماس تلفنى خوششان نمى آيد و با پيام و ويس و پيام رسان مرتبطند.

نسل جديد براى خريد سرچ اينترنتى مى كنند، تحقيق مى كنند و كامنتها و لايكها را بررسى مى كنند، اينترنتى مى خرند و اينترنتى روش استفاده را پيدا مى كنند.

پس براى اين نسل بجاى كاتالوگ و توضيح و فروشنده و حرف، محتوا مهم است و آن هم محتواى ويدئويى!

نسل جديد از معطلي و كاغذبازى و… فرارى اند، آنها دنبال شما نمى دوند، ويدئوهاى شما و محتواى شما را مى بينند آن هم نه يك ويدئو ٥٠ دقيقه اى بلكه ١٠ ويدئو ٢ دقيقه اى!

براى موفقيت در آينده بايد اين نسل و نيازهايش را شناخت. شايد شما بگويبد من اينستاگرام يا فضاى مجازى را دوست ندارم، اين مهم نيست! چرا كه مخاطب مهم شما در امروز و اكثريت مخاطب شما در آينده، آن را دوست دارد!

هيچ كسب و كارى نمى تواند از مقتضيات شرايط جديد و توجه به خواسته هاى نسل جديد فرار كند يا آن را دور بزند يا بگويد كار و شغل من متفاوت است، بلكه لازم است كه برنامه ريزى براى تغيير داشته باشد چرا كه عدم برنامه ريزى يعنى برنامه ريزى براى شكست! و البته اين را هم بدانيد كه زمان منتظر شما نمى ماند يا شما همگام و همراه تغيير مى شويد يا از آن عقب مى مانيد البته جوگير هم نشويد و حتما با اصول و برنامه ريزى و با مطالعه تغيير را آغاز و تجربه كنيد.

 

پیشنهاد مطالعه در این زمینه: بررسی آینده جهان و کسب و کارها با رویکرد تغییرات جمعیتی

 

اگر تمایل به خرید اینترنتی این کتاب دارید می توانید از این لینک قابل تهیه است.