معرفی

کتاب “عملکرد حرفه ای” از کتاب های خوب نشر آریانا قلم است که در مجموعه ای 5 جلدی با مضمون مدیرحرفه ای منتشر شده است.

کتابی خواندنی، کوتاه، روان، با طراحی رنگی و حرفه ای و با محتوای ساده و درس آموز بر مدیران و کارمندان است جهت این که بهتر خودشان را بشناسند، مدیریت زمان انجام دهند، در جلسات و سخنرانی ها بهتر ظاهر شوند، اعتماد به نفس داشته باشند، نه بگویند، برنامه_ریزی کنند و مدیر و رهبر خوبى بوده و عملکرد بهتری در سازمان و در مجموعه شان داشته باشند.

نکاتی از کتاب عملکرد حرفه ای

چند نکته از کتاب را با شما به اشتراک می گذارم:

  • شاید شما فکر کنید که اعتماد به نفستان بالاست و صریح هستید، ولی در نگاه دیگران شما فردی پرخاشجو هستید! بهتر است از دیگران درباره خودتان بپرسید و بی شک یگانه راه پی بردن به طرز تلقی دیگران از شما، پرسیدن است.
  • هدف داشتن در زندگی خیلی مهم است، 80 درصد افراد هدف بزرگ و مهمی در زندگی ندارند! معمولا افراد خیلی کمی در ابتدای سال برای خودشان هدفگذاری می کنند و آن را مکتوب می کنند، اما همین ها 10 برابر دیگر افراد در پایان سال به اهدافشان دست پیدا می کنند.
  • شاید برنامه چیز بی خود و بی فایده ای باشد که تاریخ مصرفش زود تمام می شود، اما برای هر کاری، برنامه ریزی لازم است.
  • اگر می خواهید در کارتان موفق باشید خوب است 5 کاری که در سازمان الان انجام می دهید و دوست دارید بنویسید، 5 کاری هم که دوست دارید انجام دهید و الان نمی توانید را لیست کنید و ببینید اینها چقدر شدنی است؟
  • خلاقیت زمانی حاصل می شود که شما  تفکر تک خطی و تک بعدی را رها کنید و از قدرت تخیل تان استفاده کنید. با تغییر محیط، آرامش و در عین حال برخی اوقات تعیین ضرب الاجل می توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید.
  • شما وقتی موفق می شوید که در عین حال که به کاری علاقه دارید، تجربه و مهارت هم داشته باشید، فقط دوست داشتن یک کار مهم نیست چقدر در این کار مهارت و توانایی دارید، چقدر تخصص دارید؟ چقدر دانش دارید و چقدر تجربه دارید؟

در مجموع خواندن اين كتاب را به همه دوستانى كه مدير يا مدير ميانى هستند، پيشنهاد مى كنم.

 

پیشنهاد مطالعه در این زمینه: 6 ویژگی یک فروشنده حرفه ای