فصلنامه بادکوبه از مجلات خوب در زمینه ارتباطات و تبلیغات وبرندسازی است که توسط تیم خوب و خلاق “بادکوبه” منتشر می شود. در اين شرايط نشر و چاپ همين روشن نگاه داشتن چراغ نشريه اى مكتوب واقعا ارزشمند است و بايد آن را حمايت كرد. از همين رو این بار تصمیم گرفتم به جای معرفی کتاب، این شماره از فصلنامه را که از سوی این مجموعه به بنده اهدا شده است را معرفی نمایم.
به نظرم خواندن بادکوبه برای مدیران مجموعه ها خصوصا آن که در زمینه تبلیغات کار می کنند یا به تبلیغات اهمیت می دهند، کاربردی و مفید است خصوصا این که هم نگاهی به تبلیغات موفق گذشته در ایران دارد و هم تبلیغات جدید خصوصا نمونه ها و افکار و آثار و کمپین های جدیدی که در دنیا در حال انجام است.
چند نکته از این شماره:
*در سال گذشته در آمریکا حدود 72 میلیارد دلار هزینه تبلیغات آنلاین شده و 71 میلیارد دلار هزینه تبلیغات تلویزیونی! یعنی هم اهمیت تبلیغات آنلاین مشخص است و هم این که نمی توانیم بگوییم تبلیغات تلویزیونی کلا منسوخ شده است!
*اين نكته مهمى است: به شرطی تبلیغات خود را در رسانه ها انجام دهید که حتما مخاطب شما آن را رسانه را ببیند، توزیع خوبی دارید و در دسترس هستید، در فضای مجازی حضور فعال دارید، کمپین و استراتژی و برنامه دارید و تبلیغات را به طور جدی ارزیابی می کنید هم قبل از اجرا و هم بعد از آن؛ بى برنامه هرگز تبليغ نكنيد!
*برای ایجاد هویت بصری یک برند، باید توجه کنید که برند شما و آرم و لوگو و طراحى و هويت بصرى برندتان مناسب با مخاطبتان باشد، با رقبا متمایز باشید، ساده و شفاف باشد، در گذر زمان دوام بیاورد، کاربردی باشد و در هر رسانه ای قابل اجرا باشد.
*هویت بصری استارت آپ ها و آرم و لوگو و رنگ و هویت و نماد آنها بر خلاف چیزی که مد شده حتما نباید، فانتزی و تین ایجری و جیغ و کول باشد. نباید به تبع رشد استارت آپ، دائما لوگو و رنگ سازمانى و طراحى ها تغییرات عمده تجربه کند و باید در این زمینه ها دقت کرد چرا که همین امروز با وجود این که میلیون ها نفر از دیجی کالا و یا تپسی استفاده می کنند، اما به جزییات آرم و لوگو و رنگ این دو استارت آپ قوی تسلط ندارند و شاید نتوانند آن را با جزییات به یاد آورند!
پس جا انداختن برند در ذهن مخاطب كه امرى زمانبر و طولانى و حساس است بايد در نهايت دقت و با استانداردهاى آن انجام شود.
براى تهيه اين شماره يا شماره هاى قبل و بعد فصلنامه بادكوبه مى توانيد از وب سایت و پيج اینستاگرام ایشان اقدام نماييد:

badkoobehmagazine.ir

@badkoobehmag

 

پیشنهاد مطالعه در این زمینه: کتاب پرورش هوش هیجانی