دانلود کتاب طبلیقات هزینه است!

مقدمه

حدود ۱۵ سال فعالیت در زمینه مطبوعات و روزنامه نگاری؛ نگارش کتب و مقالات متعدد در زمینه های جامعه شناسی، تبلیغات، روابط عمومی و مارکتینگ؛  حضور فعال در ده ها همایش و سمینار داخلی و بین المللی در عرصه تبلیغات و روابط عمومی؛ بیش از ۸ سال فعالیت به عنوان مدیر یک کانون و شرکت تبلیغاتی، مسئولیت دبیری انجمن صنفی تبلیغات؛ ارائه مشاوره تبلیغاتی و توسعه کسب و کار به بیش از ۳۰ شرکت و موسسه مختلف تولیدی، خدماتی، بازرگانی و درمانی موجب شده است که به شخصه با اشتباهات زیادی از سوی مدیران کسب و کارها در امر تبلیغات مواجه شوم و نکات بسیاری در رابطه با اصول تبلیغات را تجربه کنم.

تجربه و نگاه مستمر من به این موضوع، موجب شده تا به عنوان یک درس آموز در این حوزه، حس کنم که بسیاری اوقات، تبلیغات نه یک سرمایه گذاری صحیح و قابل بازخورد که نوعی هزینه گزاف و بی جاست که بسیاری از کسب و کارها  و حتی برندها متحمل آن می شوند. البته اگر تبلیغات، در جای خود، با برنامه و هدفمنــــد انجام شود، بی گمان دچار این انحراف و آسیب نمی شود؛ اما از آنجا که خیلی اوقات مدیران کسب و کارها و سازمان ها، خود را متخصص در امر تبلیغات می دانند، “تبلیغات” را تبدیل به “طبلیقات” می کنند و آن می شود که نباید بشود!

برخی از اشتباهات تبلیغاتی، از سوی هر مخاطبی قابل تشخیص است و مواردی نیز با تخصص و تجربه می توان به آن دست یافت. همین اشتباهات است که موجب شده تبلیغات برای خیلی از سازمان ها، نهادها و شرکتها فقط هزینه باشد. سالیانه صدها میلیارد تومان در صداوسیما، تبلیغات محیطی، مجلات، روزنامه ها، پوسترها ، تراکت ها ، پیامک  و فضای مجازی هزینه می شود؛ ولیکن برای بسیاری از صاحبان کسب و کارها نتیجه ای چشمگیر حاصل نمی گردد.

صاحب یکی از برندهای مطرح چندی پیش گفته بود ۸ میلیارد تومان بابت تبلیغات در صداوسیما هزینه کرده ام، اما دریغ از ۱ درصد افزایش فروش! او به این نتیجه رسیده بود که تبلیغات در صداوسیما مثل داد زدن در قبرستان است!

این موضوع در مورد تبلیغات میلیاردی برندهای بزرگ و همچنین تبلیغات شرکت های متوسط و خرد هم وجود دارد و ما با این واقعیت مواجهیم که حتی برخی کسب و کارهای خرد هم میلیون ها تومان هزینه برای انواع تبلیغـات انجام می دهند اما بازخورد مناسبی نمی گیرند و اینجاست که خیلی ها فکر می کنند اصلا در دوران حاضر، تبلیغات و روابط عمومی، به طور کل کاری زاید و بی فایده است!  در حالی که این مشکل، نه از خود تبلیغات، که از اشتباهاتی ناشی می شود که  مدیران در این عرصه داشته اند.

کتاب “طبلیقات هزینه است!” که در طول مدت بیش از ۲ سال نگاشته شده، رسالتش بررسی همین موضوع است و بیان می دارد که چه تبلیغاتی صحیح و حــرفه ای است و می توان از آن بازخورد گرفت و چه تبلیغاتی مسیر اشتباه می رود و فقط برای ما هزینه می تراشد!

در اینجا لازم می دانم از کمک و همفکری همکار ارجمندم سرکارخانم مونا پورحسینی؛  و همچنین یاری و همراهی دوست و همکار گرانقدرم جناب آقای  علیرضا رشیدی و دیگر همکارانم در دفتر مشاوره و پژوهش BCR جناب آقای محمد حسن نجفی، جناب آقای مرتضی ملامحمدی، جناب آقای رضوانی،  جناب آقای افسری و سرکارخانم شهیدی سپاس و قدردانی به عمل آورم.

امیدوارم این اثر که سعی کرده ام در حد توان خلاصه، صحیح و دقیق باشد، مورد استفاده قرار گیرد و صاحبنظران و کارشناسان و خوانندگان فهیم آن نیز،  من را از نظرات ارشادی و انتقادی خود محروم نفرمایند.

اردیبهشت ماه ۱۳۹۶

سیـد عــلــی نـاظــم زاده

مدیر دفتر مشاوره و پژوهــش BCR – دکترای مدیریت کسب و کار (DBA)

مشاور، پژوهشگر و مدرس در حوزه تبلیغات، برندینگ و توسعه کسب و کار

www.Nazemzade.com

همچنین برای تهیه کتاب می توانید با شماره ۰۲۵۳۲۸۸۲۳۲۳ تماس حاصل فرمایید

معرفی كتاب
کتاب درس های کی یر کگور
کتاب تسلی بخشی های فلسفه

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *